Ψαρια

Ψάρια

Ψάρια

Όστρακα και Μαλάκια

Όστρακα και Μαλάκια

Σαλιγκάρια

Σαλιγκάρια

Θαλασσινα

Τα θαλασσινά είναι ιδιαίτερα δημοφιλές είδος διατροφής στην Ελλάδα ιδιαίτερα στις παραθαλάσσιες περιοχές και τα νησιά. Αν και θεωρούνται κάπως ακριβά σε σχέση με άλλα τρόφιμα έχουν πολλά και ποικίλα οφέλη για την υγεία μας.

Αξίζει να τα εντάξουμε στη διατροφή μας καθώς περιέχουν ένα μοναδικό συνδυασμό θρεπτικών στοιχείων που είναι απαραίτητα στον οργανισμό όπως ιώδιο, σελήνιο, ψευδάργυρο και κάλιο. Το ιώδιο είναι σημαντικό για τον θυρεοειδή αδένα και το σελήνιο συμβάλλει στη δημιουργία ενζύμων που προστατεύουν από τον καρκίνο. Επιπλέον τα ψάρια και τα οστρακοειδή είναι άριστες πηγές πολλών βιταμινών όπως των βιταμινών Α και D.

Τα θαλασσινά έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λίπη και υψηλή περιεκτικότητα σε ωμέγα-3 οξέα λιπαρά και έχει αποδειχτεί ότι προστατεύουν την καρδιά γιατί συμβάλλουν στη μείωση της χοληστερόλης στο αίμα. Η κατανάλωση ψαριών μπορεί να βελτιώσει την κυκλοφορία του αίματος και να μειώσει τον κίνδυνο θρομβώσεων. Τα ωμέγα-3 οξέα λιπαρά βοηθούν επίσης στην ενίσχυση της όρασης και προστατεύουν από την κατάθλιψη.

 Έχει αποδειχτεί ότι όσοι καταναλώνουν συχνά θαλασσινά έχουν μικρότερες πιθανότητες να προσβληθούν από άνοια ή από προβλήματα μνήμης στη μετέπειτα ζωή τους. Ακόμη, κάνουν καλό στην ικανότητα συγκέντρωσης. Τα ιχθυέλαια έχουν ιδιαίτερα ευεργετική επίδραση στις παθήσεις του εντέρου. Η συχνή κατανάλωση ψαριών συμβάλει επίσης στη καταπολέμηση του άσθματος και στη καλή υγεία των πνευμόνων.

Τα ψάρια είναι πλούσια πηγή πρωτεΐνης, βασικό συστατικό του κολλαγόνου που διατηρεί το δέρμα νεανικό και σφριγηλό και βοηθάει στην καταπολέμηση διαφόρων δερματικών παθήσεων.

Τα πιο φθηνά ψάρια όπως ο γαύρος, ο κολιός, η μαρίδα, οι σαρδέλες και η γόπα τυγχάνει να είναι και τα πιο θρεπτικά καθώς είναι πλούσια σε ωμέγα 3 οξέα λιπαρά. Αγαπημένος ελληνικός μεζές είναι ακόμη το καλαμάρι, τα θράψαλα και το χταπόδι που σερβίρονται είτε τηγανητά είτε ψητά στα κάρβουνα. Όπως επίσης και οι γαρίδες που γίνονται συνήθως σαγανάκι με τυρί και κόκκινη σάλτσα. Ένα ψάρι συνυφασμένο με την ελληνική κουζίνα είναι ο μπακαλιάρος που τρώγεται είτε φρέσκος είτε παστός. Η ρέγκα τρώγεται συνήθως καπνιστή. Το πιο ακριβό θαλασσινό πιάτο είναι συνήθως ο αστακός.

Τα κυριότερα είδη ψαριών που συναντάμε στις ελληνικές θάλασσες είναι τα εξής: τα λευκά όπως ο σαργός, το φαγκρί, ο κέφαλος, το μελανούρι, η μουρμούρα, η τσιπούρα, το λαβράκι. Τα βραχόψαρα όπως ροφός και η σφυρίδα που είναι ιδανικά για ψαρόσουπες. Τα πελαγίσια όπως ο λούτσος, η συναγρίδα και ο τόνος.