Κρεας

Κρέας

Κρέας

Κοτόπουλο

Κοτόπουλο

Λουκάνικα

Λουκάνικα

Αλλαντικά

Αλλαντικά

Αυγά

Αυγά

Κρεατα

Η κτηνοτροφία στην Ελλάδα έχει μακροχρόνια παράδοση. Ιδιαίτερα η εκτροφή προβάτων και γιδιών είναι ένας κλάδος της πρωτογενούς παραγωγής με σημαντική συνεισφορά στην εθνική οικονομία. Στην Ελλάδα εκτρέφονται περίπου πέντε εκατομμύρια γίδια και δέκα εκατομμύρια πρόβατα. Συγκριτικά με άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης η χώρα μας κατέχει την πρώτη και τέταρτη θέση αντίστοιχα στους παραπάνω τομείς. Στην Ελλάδα εκτρέφονται επίσης βοοειδή και κοτόπουλα.

Είναι γεγονός ότι ο άνθρωπος εδώ και δεκάδες χιλιάδες χρόνια καταναλώνει κρέας. Στην αρχή ήταν κρέας κυνηγιού μέχρι που στην πορεία έμαθε να εκτρέφει ζώα. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι το πεπτικό σύστημα του ανθρώπου είναι κατάλληλα προσαρμοσμένο ώστε να απορροφά τις πρωτεΐνες και τα υπόλοιπα θρεπτικά συστατικά που περιέχονται στο κρέας.

Το κρέας είναι μια ιδιαιτέρως θρεπτική τροφή. Αποτελεί την σημαντικότερη πηγή ζωικής πρωτεΐνης που είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη του σκελετού. Ακόμη, προμηθεύει τον οργανισμό με ενέργεια χάρις στο λίπος που περιέχει. 100 γραμμάρια μοσχαρίσιου κιμά περιέχουν υψηλές ποσότητες βιταμίνης Β12, Β3, Β6, σίδηρο, ψευδάργυρο, σελήνιο και πληθώρα άλλων μεταλλικών στοιχείων. Το κρέας είναι επίσης πλούσια σε ωμέγα 3 λιπαρά οξέα.

Η βιταμίνη Β12 είναι πολύ σημαντική καθώς η πρόσληψη της δεν είναι δυνατή από κανενός είδος φυτού. Άλλα θρεπτικά στοιχεία που δεν μπορούμε να βρούμε στα φυτά είναι η κρεατίνη. Η κρεατίνη ενισχύει τη φυσική και πνευματική λειτουργεία του οργανισμού. Είναι απαραίτητη για το χτίσιμο του μυϊκού συστήματος. Η καρνοσίνη επίσης που βρίσκεται μόνο στα ζωικά τρόφιμα προστατεύει τον οργανισμό από εκφυλιστικές ασθένειες και έχει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση. 

Λόγω του λίπους που περιέχει πολλοί έχουν την λανθασμένη εντύπωση ότι το κρέας πρέπει να αποφεύγεται στα πλαίσια μιας υγιεινής δίαιτας. Το κρέας όμως όταν είναι βρασμένο ή ψημένο χάνει μεγάλο μέρος του λίπους του και καθώς δίνει ένα αίσθημα κορεσμού συστήνεται από διαιτολόγους σε πολλές δίαιτες. Επίσης ένας πολύ σημαντικός παράγοντας που καθορίζει την επίδραση του στην υγεία μας είναι ο τρόπος που μαγειρεύεται. Το κρέας που έχει ψηθεί περισσότερο από όσο πρέπει είναι όντως επικίνδυνο για την υγεία. Αν ακολουθήσουμε όπως το συνιστώμενο τρόπο ψησίματος το κρέας είναι ένας σημαντικός σύμμαχος της υγείας μας.

Τα παλαιότερα χρόνια η κατανάλωση κρέατος προοριζόταν μόνο για ειδικές περιστάσεις και γιορτές. Το Πάσχα για παράδειγμα υπάρχει η παράδοση να καταναλώνεται ολόκληρο αρνί σουβλιστό. Μια παράδοση που διατηρείται ως τις μέρες μας. Με την άνοδο του βιοτικού επιπέδου όμως το κρέας έγινε ευρέως διαθέσιμο στους καταναλωτές και πλέον καταναλώνεται τις περισσότερες μέρες της εβδομάδας. Οι Έλληνες είναι μάλιστα οι πρώτοι στην Ευρώπη στην κατανάλωση κόκκινου κρέατος