Γεμίστε ενέργεια με ισορροπημένη διατροφή πριν και μετά το γυμναστήριο

Monday, 06 January 2014

"Πόσες φορές πηγαίνετε στο γυμναστήριο νηστικοί; Είτε γιατί δεν προλαβαίνετε, είτε επειδή πιστεύετε ότι αντέχετε (που είναι λάθος), είτε ακόμη επειδή νομίζετε ότι όσο λιγότερο τρώτε, τόσο πιο εύκολα θα αδυνατίσετε (τεράστιο λάθος!). Δεν πρέπει να παίζετε με τον οργανισμό σας!.

Όπως κάθε μέρα τρώτε για να είστε όρθιοι, άλλο τόσο πρέπει να φροντίζετε το σώμα σας πριν γυμναστείτε, ιδιαίτερα γιατί το υποβάλετε σε μεγαλύτερη ταλαιπωρία.
Η συγκεκριμένη διατροφή, αφορά τις οδηγίες για ισορροπημένα γεύματα, όχι για να αδυνατίσετε, αλλά για να έχετε την απαραίτητη ενέργεια που χρειάζεται, στο γυμναστήριο. Τα παραδείγματα φαγητού είναι κατά προσέγγιση, καθώς ανάλογα με τον καθένα από σας, αλλά και το είδος της άσκησης, πολλά πράγματα μπορεί να χρειαστεί να είναι διαφορετικά.

Πριν την άσκηση θα πρέπει:

- Να προηγείται τουλάχιστον 2-3 ώρες ένα γεύμα ελαφρύ και εύπεπτο.
- Το γεύμα να περιέχει από όλα τα θρεπτικά συστατικά, δηλαδή πρωτεΐνες, υδατάνθρακες και λίγα λιπαρά.
Τέτοια γεύματα είναι: γάλα ή γιαούρτι ελαφρύ με φρούτα (φρέσκα ή αποξηραμένα), τοστ με χυμό ή φρούτο, κρακεράκια με τυρί και φρούτο. Επίσης, ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες αλλά και την ένταση της άσκησης που θα ακολουθήσει, καλό είναι να καταναλώσετε νερό από ένα ως τέσσερα ποτήρια.


Κατά την διάρκεια της άσκησης θα πρέπει:

Να καταναλώνετε συχνά νερό ώστε να αποφύγετε πιθανή αφυδάτωση. Ιδιαίτερα σε περίπτωση που η άσκηση γίνεται σε υψηλές θερμοκρασίες ή για παρατεταμένο χρονικό διάστημα τότε ιδανικό θα είναι η λήψη ενός ισοτονικού ποτού που θα εφοδιάσει το σώμα σας με νερό, υδατάνθρακες αλλά και τους απαραίτητους ηλεκτρολύτες που χάνονται με τον ιδρώτα κατά την διάρκεια της άσκησης.


Μετά την άσκηση
θα πρέπει:

- Να καταναλώσετε ένα γεύμα πολύ σύντομα.
- Το γεύμα θα πρέπει να περιέχει πρωτεΐνες, υδατάνθρακες και λίγα λιπαρά.
- Υδατάνθρακες για να αναπληρωθεί το χαμένο γλυκογόνο.
- Πρωτεΐνες για να προσφερθούν στους μύες σας τα απαραίτητα αμινοξέα για την αποκατάστασή τους μετά την άσκηση.
- Αρκετό νερό για να αναπληρώσετε τα χαμένα υγρά και να ενυδατώσετε επαρκώς το σώμα σας.
Τέτοια γεύματα είναι: ένα σνακ όπως γάλα ή γιαούρτι λίγων λιπαρών με φρούτο, μέλι και ξηρούς καρπούς ανάλατους ή τοστ με χυμό, πίτα αραβική με τόνο και μαγιονέζα light και ένα φρούτο. Επίσης μπορεί να είναι κανονικό κυρίως γεύμα όπως: κοτόπουλο με πατάτες και σαλάτα ή μοσχάρι με ρύζι και σαλάτα (δηλαδή μεικτό - ισορροπημένο γεύμα)."

 

πηγή: www.labellissima.gr