Κίνδυνοι από την έλλειψη υδατανθράκων

Tuesday, 17 June 2014

"Η στέρηση του σώματος από τους υδατάνθρακες, ενώ είναι μια τακτική που ακολουθείται από αρκετές δίαιτες για να χάνετε βάρος, ταυτόχρονα μπορεί να έχει ανεπιθύμητες επιπτώσεις.

Η αφαίρεση από τη διατροφή των ωφέλιμων υδατανθράκων, όπως δημητριακά ολικής άλεσης και προϊόντα τους (που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες), σας στερεί απαραίτητα συστατικά και μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο για χρόνιες παθήσεις. Μπορεί επίσης να προκαλέσει την απελευθέρωση κετονών, που μπορεί να οδηγήσουν σε πέτρες στα νεφρά και άλλες καταστάσεις. Ζητάτε πάντα τη γνώμη του ειδικού (διατροφολόγου) για την ποσότητα των υδατανθράκων που χρειάζεστε την ημέρα.

Έλλειψη φυτικών ινών

Δεν έχουν όλοι οι υδατάνθρακες την ίδια αξία. Ωφέλιμο θα ήταν να μειώσετε τους επεξεργασμένους υδατάνθρακες όπως το λευκό ψωμί και τα επεξεργασμένα μπισκότα, κέικ ή άλλα τρόφιμα με ζάχαρη τα οποία είναι συνήθως πλούσια σε θερμίδες και χωρίς πολλά θρεπτικά συστατικά.
Ωστόσο, οι «καλοί» υδατάνθρακες όπως δημητριακά ολικής άλεσης, φρούτα και λαχανικά δε θα πρέπει να περιορίζονται αφού περιέχουν μεγάλες ποσότητες φυτικών ινών καθώς και άλλα θρεπτικά συστατικά.
Η έλλειψη υδατανθράκων πλούσιων σε φυτικές ίνες μπορεί να οδηγήσει σε δυσκοιλιότητα ή άλλα εντερικά προβλήματα. Οι φυτικές ίνες βοηθούν επίσης στη μείωση των επιπέδων χοληστερόλης, βοηθούν στη ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου του αίματος και στο αίσθημα κορεσμού (να νιώθετε περισσότερο πλήρεις από το φαγητό) – πλεονεκτήματα που δε θα έχετε εάν δεν καταναλώνετε υδατάνθρακες πλούσιους σε φυτικές ίνες.

Αυξημένος κίνδυνος για ασθένειες

Η έλλειψη ωφέλιμων υδατανθράκων μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο για υψηλή χοληστερόλη, ανάπτυξη διαβήτη τύπου 2 και παχυσαρκίας. Αυτό συμβαίνει όχι μόνο γιατί μία δίαιτα με χαμηλούς υδατάνθρακες είναι χαμηλή σε φυτικές ίνες, βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά αλλά επειδή είναι συνήθως υψηλή σε λίπος και χοληστερόλη. Εάν δεν καταναλώνετε υδατάνθρακες σχεδόν καθόλου, ακολουθείτε πιθανόν μία διατροφή που αποτελείται κυρίως από πρωτεΐνη.
Παρ’όλο που η πρωτεΐνη είναι ένα σημαντικό θρεπτικό συστατικό, τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε πρωτεΐνη όπως πλήρη γαλακτοκομικά, κρέας και τυριά περιέχουν συνήθως μεγάλη ποσότητα κορεσμένου λίπους. Η υπερβολική κατανάλωση αυτών των τροφίμων μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητες ανάπτυξης συγκεκριμένων ειδών καρκίνου καθώς και καρδιοπαθειών.

Κέτωση

Όταν η ποσότητα των υδατανθράκων που λαμβάνεται είναι πολύ χαμηλή μπορεί να δημιουργηθεί μία κατάσταση γνωστή ως κέτωση. Η κέτωση χαρακτηρίζεται από το σχηματισμό κετονών στο αίμα – λιπιδίων που έχουν διασπαστεί μερικώς. Μία αύξηση των κετονών μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο ανάπτυξης πέτρας στα νεφρά και αρθρίτιδα (πρήξιμο και πόνος στις αρθρώσεις).

Ενσωμάτωση υδατανθράκων στο καθημερινό διαιτολόγιο

Προσπαθήστε να ενσωματώσετε υδατάνθρακες πλούσιους σε θρεπτικά συστατικά στη διατροφή σας. Διαλέξτε τρόφιμα όπως ψωμί ολικής άλεσης, όσπρια, φρέσκα φρούτα και λαχανικά. Εάν για λόγους υγείας ή για απώλεια βάρους σας έχει προταθεί διατροφή χαμηλών υδατανθράκων, συζητήστε με το διατροφολόγο πώς να ενσωματώσετε του «καλούς» υδατάνθρακες και να περιορίσετε ή να μειώσετε τους «κακούς»."


πηγή: www.labellissima.gr