Μικροσκόπιο: Τα κρυμμένα οφέλη σε 8 τροφές

Wednesday, 13 August 2014

"Το έχεις ακούσει ένα εκατομμύριο φορές: Ο καλύτερος τρόπος για να παραμείνεις υγιής είναι να τρως τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνες. Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν λανθασμένα ότι πρέπει να καταναλώσουν ακριβά συμπληρώματα διατροφής για να πάρουν όλες τις βιταμίνες και τα μέταλλα που χρειάζονται. Να θυμάσαι ότι τα θρεπτικά συστατικά λειτουργούν αποτελεσματικότερα στο σώμα σου από την κατανάλωση φυσικών τροφών.

Πήραμε το μικροσκόπιο και ανακαλύψαμε όλα τα οφέλη σε 8 τροφές. Τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά έρχονται να ελαχιστοποιήσουν τη βλάβη των κυττάρων προστατεύοντας τον οργανισμό σου από καρδιακές παθήσεις, καρκίνο, Αλτσχάιμερ και άλλες ασθένειες.

Μοβ, κόκκινα, μπλε και σταφύλια

Τα σταφύλια, ιδιαίτερα τα σκουρόχρωμα, περιέχουν υψηλές ποσότητες φυτοχημικών και αντιοξειδωτικών συστατικών προστατεύοντας από τον καρκίνο και τις καρδιακές παθήσεις. Δύο από αυτά τα φυτοχημικά, η ανθοκυανίνη και η προανθοκυανιδίνη είναι ευεργετικά για το ανοσοποιητικό σύστημα. Τα σταφύλια περιέχουν επίσης βιταμίνη C και σελήνιο.

Βατόμουρα

Πρόσφατες μελέτες σε ζώα δείχνουν ότι τα βατόμουρα συμβάλλουν στην προστασία των κυττάρων από βλάβες και φλεγμονή. Παράλληλα, περιέχουν πολλές από τις βιταμίνες και τα ανόργανα συστατικά που είναι γνωστό ότι ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα μαζί με τα κύρια φυτοχημικά που προστατεύουν τον οργανισμό από τον καρκίνο και τις καρδιακές παθήσεις.

Ξηροί Καρποί

Οι ξηροί καρποί αποτελούν μια από τις πιο ισορροπημένες τροφές στον πλανήτη. Προσφέρουν μια καλή δόση από «υγιή» λίπη μαζί με μια ποσότητα πρωτεΐνης και υδατάνθρακα. Για παράδειγμα, τα καρύδια περιέχουν ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Οι περισσότεροι ξηροί καρποί περιέχουν επίσης φυτοχημικά, όπως είναι η ρεσβερατρόλη και οι φυτικές στερόλες, οι οποίες βοηθούν στη μείωση της χοληστερόλης.

Πράσινα λαχανικά

Το μπρόκολο, το σπανάκι, οι λαχανίδες είναι μέλη των σκούρων πράσινων λαχανικών. Αυτά τα σούπερ λαχανικά είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά που βοηθούν στην καταπολέμηση των ασθενειών, συμπεριλαμβανομένων των βιταμινών C, Ε και Α και ασβέστιο. Είναι, επίσης, πλούσια σε μαγνήσιο και κάλιο.

Χρειάζεστε έναν ακόμη λόγο για να εντάξετε στη διατροφή σας το πράσινο; Αυτά τα λαχανικά γεμάτα με αντιοξειδωτικά φυτοχημικά συμβάλλουν στη διαστολή των αιμοφόρων αγγείων και καταπολεμούν τον καρκίνο. Πράσα, μαρούλι, λάχανο περιέχουν λουτεΐνη και κερκετίνη, ισχυρά αντιοξειδωτικά.

Γλυκοπατάτες και πορτοκαλί λαχανικά

Οι γλυκοπατάτες παρέχουν σημαντικά θρεπτικά συστατικά, όπως βήτα καροτένιο, βιταμίνες C και Β6, κάλιο και φυτικές ίνες. Επίσης, φέρουν στο τραπέζι βασικά θρεπτικά συστατικά όπως το ασβέστιο και τεράστιες ποσότητες βιταμίνης Α.

Τα πορτοκαλί λαχανικά είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και περιέχουν φυτοχημικά. Τα καρότα έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Α, ρίχνουν τα επίπεδα της χοληστερίνης και μειώνουν τις πιθανότητες εμφάνισης καρδιοπαθειών, ενώ συνδράμουν σημαντικά στη διατήρηση των καλών επιπέδων ινσουλίνης για όσους πάσχουν από διαβήτη.

Τσάι

Με μια γουλιά τσάι θα προσλάβετε δύο ισχυρά φυτοχημικά συστατικά, την ανθοκυανίνη και την προανθοκυανιδίνη. Και τα δύο είναι αντιοξειδωτικά που βοηθούν στην καταπολέμηση της φλεγμονής. Προσθέστε σε αυτά και μια υγιή δόση από κατεχίνες, αντιοξειδωτικά που εμποδίζουν την καταστροφή των κυττάρων που μπορεί να οδηγήσουν στην εμφάνιση καρκίνου.

Αυτό είναι μόνο η αρχή. Το πράσινο τσάι, ειδικότερα, περιέχει πολλά ακόμη προστατευτικά φυτοχημικά. Η κατεχίνη, επιγαλλοκατεχίνη (EGCG), η οποία είναι ιδιαίτερα άφθονη στο πράσινο τσάι, είναι ένα ιδιαιτέρως ισχυρό αντιοξειδωτικό.

Δημητριακά ολικής αλέσεως

Πραγματοποιώντας μία αλλαγή στη δίαιτά σας πρόκειται να βελτιώσετε σημαντικά την υγεία σας: Εντάξτε τα δημητριακά ολικής αλέσεως. Για παράδειγμα, φάτε ψωμί ολικής αλέσεως αντί για λευκό ψωμί, καστανό ρύζι αντί για λευκό ρύζι.

Μάλιστα κάποιες έρευνες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι που τρώνε τουλάχιστον μια μερίδα δημητριακών ολικής αλέσεως την ημέρα έχουν χαμηλότερο κίνδυνο καρδιακής νόσου και εγκεφαλικού επεισοδίου. Τα δημητριακά ολικής αλέσεως προσφέρουν ψευδάργυρο και σελήνιο, ενώ πιστεύεται ότι βοηθούν στην προστασία από τις καρδιακές παθήσεις και τον καρκίνο.

Ψάρια

Τα ψάρια είναι πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Στοιχεία δείχνουν ότι τα ω-3 λιπαρά οξέα, ιδιαίτερα εκείνων που προέρχονται από ψάρια, προλαμβάνουν φλεγμονώδεις παθήσεις, όπως η στεφανιαία καρδιακή νόσος. Παρά το γεγονός ότι όλα τα ψάρια περιέχουν ορισμένα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, προτιμήστε τις σαρδέλες, τον σολομό, τα στρείδια, το σκουμπρί, το φιλέτο τόνου, την άγρια πέστροφα, την μπριζόλα καρχαρία, τον κιτρινόπτερο τόνο και τη ρέγκα. Παράλληλα, προσφέρουν μια ουσιαστική θρεπτική ουσία που είναι δύσκολο να τη βρείτε σε τρόφιμα, τη βιταμίνη D."

πηγή: www.flowmagazine.gr